Info fra arrangør vedr NM i havfiske i Egersund

NORGESMESTERSKAPET I HAVFISKE FRA EGERSUND FREDAG 2. OG LØRDAG 3. SEPTEMBER

Nord-Jæren Havfiskeklubb ønsker velkommen til NM i havfiske i Egersund. Her kommer mer utfyllende informasjon om arrangementet.

OVERNATTING:

Det er mange overnattingsmuligheter i Egersund. Vi har gjort avtale med Grand hotell som har holdt av en god del rom, både enkeltrom og dobbeltrom, til spesialpriser. Oppgi at du skal delta på arrangementet når du kontakter hotellet så vil du få spesialpris. Tilbudet faller bort ved bestilling etter påmeldingsfristen som er 1. juli. Det er også flere andre hoteller i området. De som ønsker å bo på en mer rimelig måte kan kontakte en av stedets campingplasser. Vi vet at Steinnes Campingplass er en populær plass som mange nok vil foretrekke men det finnes også andre. Søk på overnatting i Egersund så vil alle alternativene dukke opp.

POENGSYSTEMET:

Det fiskes etter et nytt poengsystem som ble utprøvd i fjor. Se annonse vedlagt med link.

UTROR:

Selve arrangementet vil foregå fra Fonn fiskemottak sitt område. Det vil bli skiltet hvor man skal kjøre. Fonn ligger på motsatt side av sentrum. Vi arbeider med å finne en løsning hvor deltakere som bor på hoteller i byen, blir fraktet over sundet til et fastsatt tidspunkt begge dager. Dette vil bli opplyst nærmere om i registreringspapirene.

SAMLING FREDAG KVELD:

Norges Havfiskeforbund vil foreta utdeling av norgescup-plaketter på fredag kveld kl. 1900. Dette vil foregå på Fonn sin nye «lekter» hvor det finnes restaurant, pub og uteservering. Her serveres  fiskesuppe m/baguette eller hamburger m/chips til en pris av kr 165,-. De som ønsker dette må betale denne samtidig med påmelding. De som ikke ønsker å spise har selvfølgelig fri adgang. Lekteren har alle bevilgninger i forhold til servering av drikke.

BANKETT LØRDAG KVELD:

På lørdag kveld kl. 1900 samles vi alle på «Lekteren» til premieutdeling og god mat. Meny er ennå ikke avklart men det blir enten buffet eller hovedrett på tallerken inkludert et glass vin eller en flaske øl/mineralvann. Pris er satt til kr 375,-. Det er selvfølgelig mulighet for kjøp av mer drikke på «Lekteren». Påmelding og betaling skjer samtidig med påmelding til konkurransene. Total pris for NM samt bespisning begge dager vil være kr 2540,-.

SALG AV AGN:

Erfaringsmessig vil mye av fiske dreie seg om agnfiske etter spesielt hyse. Det vil selvfølgelig være salg av agn på kaien men for en pris av kr 160,- vil vi gjøre klar en pose med 8 makreller pr dag som du vil få utlevert. Ved kjøp på kaien vil prisen bli høyere. Forhåndskjøp av agn betales samtidig med påmelding slik at en innbetaling på kr 2700,- vil inkludere fiske i to dager inkl. lag, tilstelning på «Lekter» fredag og bankett på lørdag samt to agnposer a 8 makreller.

PREMIERING:

Det vil bli et rikholdig premiebord hvor det blir premiering for begge dager i alle klasser samt sammenlagt i NM og medaljer. Alle klassevinnere i NM vil bli premiert med en nydelig kniv laget av vår «kjente» knivsmed Karl Johan Nilsson som bor i Egersund og er en meget aktiv mann i Nord-Jæren HK. I tillegg blir det premiering med graverte glasspremier samt gavepremier.

TO-MANNS LAG:

Det vil være et eget opplegg for tomannslag. Registrering og betaling skjer på plassen.

Nord-Jæren HK  – NM komiteen