Kjære Havfiskevenner.

Slik situasjonen er i samfunnet nå så er det strenge restriksjoner på antall som kan samles og samlinger med folk fra forskjellige kommuner.

Selv om vi har skjøvet på dette er par ganger nå, så ser vi at de lettelsene vi venter på ikke kommer så fort som vi hadde håpet. Vi må dessverre meddele dere om at styret har besluttet å avlyse årets LK/GF. Muligheten for å flytte ytterligere var nærmest umulig med august/september/oktober som er tettpakket med festivaler.

Derfor blir det ingen samling før LK/GF i mars 2022.

Det som skjer videre nå er at vi fullfører avstemning av konkurransereglene slik dere har godkjent. Vi utvider fristen litt og setter 31 mai.

En annen ting som må på plass er valg. Valgkomiteens innstilling vil bli lagt ut på hjemmesiden. Så får dere en frist til å komme med tilbakemelding til valgkomiteen om dere støtter deres innstilling eller om dere har andre forslag.

Vi beklager på det sterkeste at det ble slik i år, men håper på forståelse fra dere.

Styret har hele tiden prøvd å se løsninger, men når planer og festivaler går på tvers av råd og restriksjoner så må vi sette strek.

Det positive videre er at de fleste festivalene som er avlyst nå har fått ny dato etter sommeren.

Vi vil takke arrangørklubbene for en god dialog underveis.

Mvh Are Andersen

Leder Norges Havfiskeforbund